Klamstwa, w które wszyscy wierzymy


Cofnijmy się do czasów kiedy, to byliśmy małymi szkrabami cieszącymi się życiem  i nie zważającym na cokolwiek. Piękne, to były czasy lecz czy pamiętasz w jakie głupoty wtedy wierzyliśmy? Jeśli nie pozwól, że ci przypomnę :

Mikołaj zostawia prezenty pod choinką , a ja będziesz niegrzeczny to dostaniesz rózgę

Tak, to najbardziej rozpowszechnione kłamstwo jakie rodzice sprzedają dzieciom, by te grzecznie siedziały i od rana do kolacji gapiły się w telewizor, nie przeszkadzając w przygotowaniach do kolacji. Niestety dla moich rodziców ten czas szybko się skończył kiedy pewnego razu znalazłam prezenty ukryte w jednej szafce, a rok później na strychu. W ten właśnie sposób czar świąt prysł. Dajcie znać jak, to było u was.

W Wigilię zwierzęta mówią ludzkim głosem o północy

I ta głupota sprawiała, że jako mały szkrab wyczekiwałam tej magicznej godziny by sprawdzić czy mój pieseł przemówi do miej. Kilka lat później dowiedziałam się, że nie wolno podsłuchiwać zwierzaków w tą szczególną noc , gdyż grozi to śmiercią w ramach kary.

Dzieci przynosi bocian lub Dzieci znajduje się w kapuście

Tą głupotę nawet rozumiem ale to i tak największa głupota na świecie.  Jakimś dzieciom w dzisiejszych czasach można wcisnąć tą bzdurę?

Bądź grzeczny bo przyjdzie po ciebie Baba Jaga lub Pan

Czyli straszymy dziecko. U mnie to działało do jakiegoś 3-4 roku życia, a później na mnie nie działał. Bo ta bzdura ma jeden podstawowy mankament. Blef ten dzieci szybko weryfikują i tyle z tego kłamstwa było.

Nie połykaj gumy bo umrzesz

Ja tam w to nadal wierzę i jak do tej pory żyje miło i szczęśliwie, więc i wy nie połykajcie gumy do życia.

Kiedy się schowasz za dłońmi zyskujesz moc niewidzialność

Niestety im starsi się stajemy, tym bardziej ta moc zanika, niestety.

Kołdra chroni przez całym złem świata

Kto z was nie chował się pod kołdrą kiedy się czegoś bał lub coś przeskrobał by uniknąć kary, niech pierwszy rzuci drażetką.

I o to głupotki w które wierzyłam jakie dziecko. A wy w co wierzyliście? Dajcie znać w komentarzach.


0 Komentarze